poniedziałek, 11 czerwca 2012

Standardy i podstawy międzynarodowej spedycji

Trudno byłoby przedstawić sobie robotę logistyczną, spedycyjną, bądź magazynową w współczesnych warunkach, ale bez dzisiejszych wynalazków. Bo jak to zwykle bywa, to zainteresowanie aktywizuje pomysłowość oraz aktywuje rozwój w różnorodnych, nawet najprostszych technologiach. Działania magazynowe, logistyczne i transportowe, byłyby bezsprzecznie skomplikowane bez palet i kontenerów. W obu wypadkach koncepcja przyświecająca powstaniu była analogiczna. Chodziło o standaryzację rozmiarową pewnego zwartego pakunku – to w znacznym stopniu upraszczało niezbędne obliczenia i planowanie przestrzeni czy kubatury przewozowej czy też składowej. Jeszcze większym usprawieniem okazywało się przy przewozie wieloetapowym (np. wodno-lądowym), gdzie istotą poprawnej logistyki była nie tylko funkcjonalność miejsca, ale też perfekcyjne wykorzystanie czasu przeładunku bądź rozładunku – pomnożonego nieporównywalnie w wypadku, jeśli trzeba było rozładowywać poszczególne opakowania. Platforma to jeden z najmniejszych wzorców transportowych – swoim rozmiarem wytycza podstawę, kubaturę oraz nośność. Do wyboru mamy palety drewniane (najbardziej tradycyjne), palety plastikowe (bardziej wytrzymałe, oraz częściej wyposażone w ścianki boczne o funkcji usztywniającej i zabezpieczającej). Te drugie sa w dodatku bardziej odporne na zamoczenia i zabrudzenia. Reperacja palet (przede wszystkim drewnianych) z uwagi na ich prostą konstrukcję oraz względnie niedrogi budulec z jakiego są skonstruowane, jest przedsięwzięciem niezawiłym i wręcz ewidentnym, umożliwiającym utrzymanie danego egzemplarza stosunkowo długo w użyciu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz